sobota 9. března 2013

Něco pro knoflíkáře

Dítě dostalo pozvání na holčičí párty a maminka přemýšlela, co upéct, aby byla IN.
Během noci jsem googlila a narazila na knoflíky na webu Bakerella. Pěkný nápad - postup je tam krásně nafocený, recept ale opravdu - americky k nepoužití. Vezmeme směs na burákové sušenky... No k čertu s tím! Vím, že každé těsto tohle nezvládne, nechat se obtisknout a vypíchnout otvory po vytažení z trouby - také na to je potřeba rychlost a s dětskou trpělivostí to asi snadno nepůjde. Pokusy jsme si díky tomu, že párty byla další den dovolit nemohly.
Dál jsem googlila, tentokráte pouze knoflíkové sušenky - a že jich tedy je!
Spousta webů kopíruje a pouze omílá to samé, co bakerella - hotová směs na burákové sušenky - blá, blá... Z arašídových sušenek tohoto typu jsem jako přijatelné našla tyto - Frieda si také řekla, že blá-blá směs dělat nebude to pravé ořechové, měla ale čast na testování a použila jedny ze svých arašídových sušenek - jednou je možná zkusím, úspěch ale není zaručený, chce to testování, obtisky do horkých sušenek nebudou úplně snadné.
My ale čas neměly, hledala jsem dál něco, co bude důvěryhodné a opravdu může vyjít. Pak jsem narazila na máslové knoflíkové sušenky - tady se mi konečně zdálo, že se to s dítětem povést může. Recept je jednoduchý, použila jsem prakticky stejný, jen jsem pozměnila mouku a přepočetla šálky másla na gramy. Postup je od bakerelly a z dalších webů - a tady jsou naši másloví knoflíci.


Máslové knoflíkové sušenky


Suroviny:
3/4 šálky + 2 lžíce másla  (= asi 190 g, asi půjde i hera, ale já radši máslo, nebo aspoň půl napůl máslo a heru)
1/4 šálky cukru (sáhla jsem po jemném třtinovém cukru - sucanat s melasou bio z produkce Countrylife - dostat v bioprodejnách - je jemňoučký a snadno se vymíchá s máslem a navíc dá sušenkám krásnou melasovou vůni a barvu) - kdo má rád sladší, klidně může přidat, na nás je to akorát
1 šálka hladké mouky
1 šálka špaldové jemně mleté mouky
Příště zkusím nahradit hladkou mouku celozrnnou pšeničnou, určitě bude fungovat také a budou zdravější.

Postup:
Máslo je potřeba nechat opravdu dobře změknout (nejlépe přes noc) - změklé dobře vymícháme s cukrem. Pridáme obě mouky a dobře promícháme, hněteme až vznikne vláčné těsto, se kterým se dobře pracuje.

Z těsta formujeme malé kuličky (velikost asi že se vejdou do víčka od pet-láhve), které roztlačíme v ruce nebo na plechu na placičky. Podle návodu u Bakerelly se má do placičky obtisknout víčko z pet-láhve.


Otvory se snadno vypchují brčkem (je dobré jej zakrátit, aby šlo těsto snadno vypíchnout zpátky a znovu použít).


Protože jsem si nebyla jistá, jestli se těsto v troubě nerozteče a zda obtisk víčka bude vidět, zkusily jsme na druhou část knoflíčků trochu jiný postup, kde se na placičky obtiskne víčko druhou stranou - okrajem (udělá hlubší tenkou rýhu). Tento způsob se nám osvědčil víc a vzorek knoflíků byl po upečení víc výrazný.
POZOR! Při roztlačování kuliček na placičky, ani při obtiskování rubu či líce víčka z pet-láhve nesmíte moc tlačit, jinak okraje sušenek praskají.


Troubu vyhřát na 180 stupňů, na horkovzduchu stačí péct asi 10 minut než okraje zezlátnou.



Moc se mi při googlení líbil tento obrázek - s navlečenými knoflíky. Protože šlo o dárek, zkusily jsme to také.


Za výsledek se snad dítko nestydělo, na holčičí párty měly navlečené knoflíkové "housenky" velký úspěch.





4 komentáře:

  1. Skvostné, a naprosto geniální......a mám na ně chuť! Kdy budou na shopu?

    OdpovědětVymazat
  2. Sekce knoflíků je plná, až se vyprodají draci a pegasové :-p

    OdpovědětVymazat
  3. parádní... až Viki povyroste, tak se inspirujeme :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...