středa 25. prosince 2013

Vanilkové sušenky na obtisky a zdobení

Pro bílou variantu sušenek na obtiskování jsem vzala základ z Hunger Games Sugar Cookies.

Recept jsem - jak už je mým dobrým zvykem - mírně upravila. Cukru jsem dala jen 3/4 šálku (část třtinový), pozměníla jsem mouku (část tvoří špaldová). Prášek do pečiva jsem nahradila vinným kamenem a snižila množství, bohatě stačí 1/2 lžičky - ottisky jsou pak lépe viditelné, těsto se při pečení méně nabyde a vzor bude výraznější.
  

Kompletní recept po úpravě:
  • 225 g změklého másla
  • 1/2 šálku pískového cukru
  • 1/4 šálku světlého třtinového cukru
  • 2 šálky hladké mouky
  • 1 šálek celozrnné špaldové mouky (dávám bio)
  • 1 a 1/2 čajové lžičky vanilkového extraktu
  • 1/2 čajové lžičky vinného kamene
  • 1/2 čajové soli
  • 1 velké vejce
Máslo vymíchat s cukrem do pěny, přidat vejce a vanilkový extrakt, dobře našlehat. V druhé nádobě smíchat mouky, sůl a vinný kámen, pridat a postupně zapracovat do máslové hmoty. Těsto nechat odležet v lednici, nejlépe přes noc.

Někdy se může těsto mírně lámat či trhat, pracuje se s ním dobře, ale není ideální na velké tvary (mohou se špatně se přenášet).




Péct ve vyhřáté troubě na 150 stupňů C 10 az 12 minut (obvykle peču 5 minut z jedné strany, otočím a dalších 5 minut, pokud není propečené, přidám ještě 2 minuty). Pečení na horkovzduchu není ideální, více zahnědnou okraje a někdy se středy zvednou - osvědčilo se mi spíš nastavení na konvenční pečení.

Sušenky se hodí jak na obtiskování, tak také jako podkladové na další zdobení.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...